Leerstijlen

Leerstijlen

Logo coach dominantiematrix

Waarom zijn er kinderen die altijd moeten praten in de klas? Waarom zijn er kinderen die alleen maar kijken en vrijwel nooit iets zeggen?
Waarom zijn er anderen die altijd met de handen ergens aan moeten zitten?
Waarom zijn er die letters en cijfers omdraaien terwijl anderen dat niet doen?
Waarom zijn er kinderen die het niet kunnen laten om tijdens de verbale instructie ergens aan te friemelen?
Waarom wil het ene kind perse vooraan zitten, terwijl de ander juist een voorliefde heeft voor de achterste rij?
Waarom wil het ene kind links van de leerkracht zitten en het andere rechts?
Waarom moet de een alles eerst opschrijven voordat het beheerst en gekend wordt, terwijl de ander het hardop tegen zichzelf moet zeggen?
Waarom heeft de een wel oog voor details en de ander niet?
Waarom doet het ene kind het zo gemakkelijk en het andere niet?
Waarom is het ene kind hoogbegaafd maar loopt tegen allerlei problemen aan, terwijl een minder begaafd kind fluitend en op de sloffen de basisschool doorloopt?
Waarom, waarom….En wat heeft dat met het kunnen leren lezen, schrijven en rekenen te maken?

 

Test

Met behulp van een eenvoudige test kan bij uw kind worden nagegaan welk dominantiepatroon het heeft. Hieruit is heel veel informatie af te leiden. Ieder mens heeft namelijk een dominantie als het gaat om de hersenen (denken en denkrichting), de handen (communicatie), de voeten (beweging), de oren (horen) en de ogen (visueel).

De uitslag van deze test geeft inzicht over het leerpatroon van uw kind. Waar het in blokkeert bij stress, wat de beste plek is in de klas en wat het nodig heeft om goed tot leren te kunnen komen. En er zijn wel 32 verschillende dominantiepatronen!

Wat hierbij opvalt is, dat binnen het speciaal onderwijs bij 80% van de leerlingen hetzelfde dominantiepatroon voorkomt. Dat is niet toevallig.